فارسی | English | العربي  
     يكشنبه 15 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


آمادگی کامل وزارت دفاع برای برگزاری مسابقات تکواندو نظامیان جهان

خلیلی: محدودیتی برای حضور ورزشکاران آمریکایی نداریم

 آرشيو گفت و گو

گزارش


بانوان ایران با 4طلا، یک نقره و 3 برنز قهرمان شدند

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.


رئیس کمیته پزشکی بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو نظامیان جهان(سیزم)؛
کمیته پزشکی مسابقات، بهترین خدمات را به ورزشکاران ارائه خواهد داد

مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و رئیس کمیته پزشکی بیست و دومین دوره رقابت های تکواندو نظامیان جهان(سیزم) از آمادگی کامل این کمیته در ارائه خدمات پزشکی و درمانی به ورزشکاران و هیئت های همراه آنها در رقابت های تکواندو نظامیان جهان خبر کرد.

امیر سرتیپ دوم دكتر نجفی پور در آستانه برگزاری رقابتهاي نظاميان جهان (سيزم) در گفت و گو با خبرنگار کمیته روابط عمومی مسابقات سيزم، ضمن اشاره به تاریخچه اين مسابقات گفت: سیزم سازمانی است که حدود 70 سال قدمت دارد و با شعار صلح و دوستی از طریق ورزش تأسیس شد. این سازمان بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت تا ارتش های دنیا به لحاظ عاطفی به یکدیگر نزدیک تر شده و روابط دوستی بین کارکنان ارتش های جهان برقرار شود.

مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح افزود: در تشکیلات سیزم، هیئت پزشکی پنج عضو دارد که رئیسش یکی از اعضا محسوب می شود. در حال حاضر در اعضای هیئت پزشکی سیزم یک نفر از جمهوری اسلامی ایران است که اینجانب هستم، یک نفر از کشور کانادا، یک نفر از آمریکا، یک نفر از اروپا و یک نفر از آفریقا، سایر اعضاء هیئت را تشکیل می دهند.

رئیس کمیته پزشکی رقابت های تکواندو نظامیان جهان در ادامه به وظایف این هیئت اشاره کرد و گفت: تمامی برنامه ریزی ها، تدوین دستورالعملها و پیگیری آنها و به طور کلی مباحث مربوط به پزشکی در سیزم در این هیئت تصمیم گیری می شود. البته هیئت پزشکی در سیزم سمت محسوب نمی شود، یعنی در مسابقات به صورت مستقیم و به عنوان یک عامل اجرایی دخالت نمی كند بلکه نقش سیاستگذاری و مشورتی دارد.

دکتر نجفی پور در ادامه به تست دوپینگ و امور پزشکی و درمانی در این رقابتها اشاره کرد و گفت: در مسابقات سیزم روال به این صورت است که تمامی کارهای پزشکی و تست دوپینگ بر عهده کشور میزبان است. امسال هم که مسابقات تکواندو در ایران به میزبانی وزارت دفاع برگزار می شود، مباحث اجرایی پزشکی و تست دوپینگ بر عهده جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است.

مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: ما در این مسابقات، سه محل برای استقرار هیئت های ورزشی و چند محل برگزاری رقابت ها را داریم که در تمامی محل های استقرار هیئت ها در طول 24 ساعت پزشک عمومی که از کارکنان وزارت دفاع است به همراه تمامی تجهیزات لازم حضور دارد. در هنگام برگزاری مسابقات نیز کنار هر شياپ چانگ مسابقه یک پزشک عمومی به همراه یک پزشک متخصص طب ورزشی حضور دارند. در نتیجه 25 پزشک عمومی و سه پزشک متخصص طب ورزشی در این رقابتها حضور خواهند داشت. در زمینه ضد دوپینگ هم از سازمان ضد دوپینگ ایران (نادو) کمک گرفته ایم که الحمدلله آنها نیز همکاری خوبی با ما داشته اند.

وی همچنین به حضور بانوان تکواندو کار نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده در این رقابتها اشاره کرد و افزود: ما در هیئت پزشکی تمهیدات خاصی را در این زمینه در نظر گرفته ایم. از جمله حضور بانوان پزشک عمومی در مسابقات و کمک گرفتن از متخصصین توانبخشی بانو که از نیروی انتظامی تأمین شده است. مراکز درمانی ویژه ای نیز به جهت بستری و درمان ورزشکاران و هیئت های همراه در طول این مسابقات در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح در پایان گفت: ما تمام تلاش و کوشش خود را بکار خواهیم گرفت تا در زمینه پزشکی به بهترین نحو ممکن وظایف خود را انجام دهیم.

گفتني است؛ بيست و دومين دوره مسابقات نظاميان جهان (سيزم) اواخر مردادماه به ميزباني كشورمان ايران برگزار مي شود.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 13 مرداد 1393 - 14:02

تعداد بازديد: 593

کد:6430-1403


 




 







 
  
 Free Page Rank Tool